نکات ضروری در تنظیم سلامت محو روده – مغز بدن

این مقاله در راستای مقاله ارتباط روده و مغز بر روی عملکرد بدن میباشد و حتما مقاله اول را درمورد ارتباط بین محور روده و مغز را مطالعه کنید.

برای تقویت محور روده-مغز خود چه کاری می توانیم انجام دهم؟

بهترین روشی که می توانید به طور روزانه از سلامت روده خود مراقبت کنید و شاید در نتیجه سلامت مغز خود حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.شما همچنین می توانید با انجام هر کاری که می توانید برای مدیریت استرس خود از سلامت مغز خود مراقبت کنید و از طریق آن، سلامت روده خود را تضمین کنید .در اینجا چند راه برای مدیریت استرس در زمان های شدید و راه هایی برای کاهش استرس در زندگی روزمره آورده شده است.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

چه نوع رژیم غذایی برای محور روده-مغز من خوب است؟

یک قانون سرانگشتی خوب برای بهبود سلامت روده به طور طبیعی این است که انواع غذاهای کامل را با تاکید بر گیاهان بخورید.تنوع بیشتر در رژیم غذایی شما منجر به تنوع میکروبیوم روده می شود که برای سلامت کلی روده شما مفید است.غذاها و گیاهان کامل نیز نسبت به غذاهای فرآوری شده،مواد مغذی بیشتری در هر کالری دارند و فضای کمتری برای افزودنی های مضر،شیرین کننده ها و چربی های اشباع شده باقی می گذارد.

فیبر محلول و نامحلول:

اکثر گیاهان دارای هر دو نوع فیبر هستند که به منظم نگه داشتن روده و تغذیه میکروبیوتای مفید داخل کمک می کند. این میکروب ها به نوبه خود پوشش روده شما را تغذیه می کنند.

پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها:

پروبیوتیک ها باکتری های زنده موجود در غذاهای تخمیر شده مانند ماست و کلم ترش هستند.پری بیوتیک ها فیبرها و نشاسته های پیچیده ای هستند که این باکتری ها دوست دارند بخورند.

 آنتی اکسیدان ها:

به طور طبیعی در انواع میوه ها و سبزیجات وجود دارند،به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن شما و جلوگیری از التهاب کمک می کنند.غذاهای مختلف انواع مختلفی دارند.

غذاهای ضد التهاب:

یک رژیم غذایی کامل و گیاهی به طور طبیعی ضد التهاب است زیرا قند، مواد افزودنی و کلسترول را کاهش می   دهد.این کمک می کند تا میکروب های روده شما راضی نگه دارند.

روده و مغز شما از طریق اعصاب و سیگنال های شیمیایی در ارتباط دائمی هستند.آنها آنقدر به هم نزدیک هستند که می توانند درد یکدیگر را احساس کنند.اگر شرایطی دارید که بر سیستم گوارش یا سیستم عصبی شما تأثیر می گذارد، ممکن است دیگری را نیز درگیر کند. متخصصین شروع به نزدیک شدن به این شرایط از هر دو طرف محور روده-مغز کرده اند.

شما عزیزان میتوانید با مصرف مواد غذایی سالم و به ویژه داشتن رژیم غذایی مدیترانه ای سلامت روده و روان خود را تضمین کنید.

یاس دایت با ارایه انواع رژیم های کاملا تخصصی و متنوع بر پایه رژیم های مثل مدیترانه ای  که برترین رژیم دنیا می باشد و در کنترل بیماری ها و کاهش وزن به شما کمک میکند.

گردآوردنده: یاسمن هاشمی

کوچ و مشاور تخصصی تغذیه و رژیم درمانی

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق ما آشنا شوید

دکتر یاسمن هاشمی و تیم همراهش برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هستند.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق یاس دایت آشنا شوید

یاسمن هاشمی برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *