اثر رژیم کتوژنیک در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک  در بهبود باروری

اثر رژیم کتوژنیک در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در بهبود باروری

طبق مقاله جدیدی که در مجله انجمن غدد درون ریز منتشر شده است،رژیم کتوژنیک (کتو) ممکن است سطح تستوسترون را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) کاهش دهد.

PCOS شایع ترین اختلال هورمونی در زنان است که ۷ تا ۱۰ درصد از زنان در سنین باروری را تحت تاثیر قرار می دهد که می تواند باعث ناباروری شودو خطر ابتلا به دیابت، چاقی و سایر مشکلات سلامت متابولیک را افزایش دهد.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

دو علایم بارز در زنان مبتلا به PCOS:
  • افزایش سطح تستوسترون و سایر هورمون های آندروژن مرتبط با تولید مثل مردان
  • پریودهای نامنظم
  • تخمدان های بزرگ با تعداد زیادی فولیکول کوچک.
تاثیر رژیم کتوژنیک بر pcos

رژیم کتو یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است که اثرات امیدوارکننده ای را در زنان مبتلا به PCOS نشان داده است.تحقیقات نشان داده است که ممکن است به کاهش وزن زنان و حفظ کاهش وزن، بهبود باروری، بهینه سازی سطح کلسترول و عادی سازی چرخه قاعدگی کمک کند.

نکته مهم

محققین متاآنالیز کارآزمایی‌های بالینی را در زنان مبتلا به PCOS در رژیم کتو انجام دادند و اثرات این رژیم را بر هورمون‌های تولیدمثلی (هورمون محرک فولیکول، تستوسترون و پروژسترون) و تغییر وزن بررسی کردند.

آنها  در مطالعات دریافتند که زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک که حداقل به مدت ۴۵ روز از رژیم کتو استفاده می کردند،کاهش وزن قابل توجهی داشتند و سطح هورمون های تولید مثلی خود را بهبود می بخشیدند. نسبت هورمون محرک فولیکول آنها کمتر بود، به این معنی که آنها ممکن است شانس بیشتری برای تخمک گذاری داشته باشند، همچنین سطح تستوسترون پایین تری داشتند که می تواند به رشد موهای زائد و سایر علائم هورمون های جنسی مردانه اضافی کمک کند.

ما در تیم یاس دایت با ارایه انواع رژیم های به روز و اصولی بر پایه رژیم کم کربوهیدرات و کتوژنیک اصلاح شده در کنترل وزن و درمان و کنترل pcos ،شما را در مسیر تناسب اندام و سلامتی همراهی خواهیم کرد.

یاسمن هاشمی

مشاور و کوچ تغذیه و رژیم درمانی

از دانشگاه شهید بهشتی

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق ما آشنا شوید

دکتر یاسمن هاشمی و تیم همراهش برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هستند.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق یاس دایت آشنا شوید

یاسمن هاشمی برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هست.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *