یاس دایت

بعضی از افراد برای تسریع بخشیدن به فرایند از بین بردن چربی های اضافه و کاهش وزن به سراغ  رژیم ۱۲۰۰ کالری میروند.در این رژیم برای اینکه به نتیجه مطلوبتان برسید باید سوخت و ساز بدنتان را زیاد کنید و میزان کالری دریافتی بدنتان را کم کنید.

رژیم ۱۲۰۰ کالری چیست؟

در رژیم غذایی ۱۲۰۰ کالری میزان کالری دریافتی شما نمیتواند بیشتر از ۱۲۰۰ کالری باشد.یعنی مجموع کالری مواد غذایی که در طول روز دریافت میکنید باید ۱۲۰۰ کالری باشد.

رژیم ۱۲۰۰ کالری خوب یا بد؟

این رژیم غذایی برای کوتاه مدت میتواند باعث کاهش وزن چشم گیری شود و همین سرعت بالای رسیدن به کاهش وزن با استفاده از این رژیم باعث میشود که افراد خیلی زیادی به سمت این رژیم کشیده شوند ، اما دریافت روزانه ۱۲۰۰ کالری برای اکثر افراد کافی نیست ؛ به این دلیل که بدن نمیتواند با این مقدار از کالری دریافتی در روز انرژی خود را برای سوخت و ساز تامین کند.

این روند باعث ایجاد اختلال در عملکرد روزانه ی بدن میشود.همچنین بدلیل اختلاف کالری بسیار زیادی که رژیم های عادی و روزمره با رژیم ۱۲۰۰ کالری دارند احتمال برگشت وزن بعد از رها کردن رژیم بالاست.

برای اینکه بتوانید وزن خودتان را پایین بیاورید باید میزان کالری دریافتی خودتان را کم کنید.

شما با گرفتن رژیم های کم کالری میتوانید در کوتاه مدت به کاهش وزن چشمگیری دست پیدا کنید اما تجربه نشان داده هر چقدر سریعتر وزن از دست بدهید ، سریعتر ان را از دوباره بدست می اورید.

یاس دایت

فرایند رژیم ۱۲۰۰ کالری

دلیل اینکه وزنتان به سرعت بر میگردد این است که وقت کالری دریافتی خود را کم میکنید ، بدنتان نیز مقدار کالری مصرفی خود را پایین می اورد تا با کمبود انرژی مواجه نشود ؛ که این کم شدن خود را با کاهش توده های چربی بدن و در نتیجه کاهش وزن همراه با افزایش اشتها نشان میدهد.

این تغییرات باعث میشود که حفظ وزن بدست امده سخت تر باشد.به همین دلیل بهتر است برای کاهش وزن به خصوص اگر مقادیر بالایی مد نظر باشد با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

متخصصان تغذیه با اگاهی بر مضرات رژیم های کم کالری برای شما رژیم هایی را تجویز میکنند که کالری را به اندازه کم میکنند تا بتوانید هم تناسب اندام خود را حفظ کنید و هم به سلامتی شما اسیبی نرسد.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

دلایل چاقی

هنگامی که بدن شما میزان بیشتری کالری نسبت به نیاز خود دریافت کند انرژی اضافی را تبدیل به توده های چربی میکند .

این وضعیت باعث چاقی  میشود و احتمال درگیری با بسیاری از بیماری ها به خصوص بیماری های قلبی و عروقی را افزایش میدهد.پس شما میتوانید با کم کردن کالری دریافتی روزان ی خودتان به وزن ایده التان برسید یا آن را حفظ کنید ؛ پس شما نیازی به دریافت فقط ۱۲۰۰ کالری در روز ندارید.

شما میتوانید با پیروی از رژیم های سالم و بی خطر دیگر نیز به وزن ایده ال برسید.

فواید کاهش وزن

شما با کم کردن کالری دریافتی خود میتوانید کمک های زیادی به بدن برای سالم نگه داشتن خود بکنید ، کمک هایی مانند :

  • تنظیم وزن
  • کاهش کلسترول بد خون
  • کاهش احتمال درگیری با بیماری قلبی
  • تنظیم قند خون

البته این تغییرات در صورتی اتفاق میافتند که شما وزن خود را درست از دست داده باشید و کالری خود را به طور صحیح و اصولی تنظیم کرده باشید ؛ همچنین بتوانید ان را حفظ کنید.

همانطور که گفته شد این اتفاق نمیتواند با از دست دادن یکباره و سریع وزن رخ دهد و باید به صورت برنامه ریزی شده و متناسب با ظرفیت بدن رخ دهد.

به طور معمول رژیم های کم کالری برای افراد با چاقی و اضافه وزن شدید تحت نظر دکتر تجویز میشود.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

افراد با اضافه وزن معمول نیاز به انجام این دست از رژیم ها ندارند و میتوانند با روش های معمول به تناسب اندام دست پیدا کنند.

ولی اگر شما تمایل به استفاده از این دست رژیم ها دارید میتوانید با مشورت متخصص تغذیه از رژیم های کم کالری به گونه ای استفاده کنید تا کم ترین خطر را برای بدنتان داشته باشد و احتمال برگشت وزنتان نیز پایین بیاید.

ما در یاس دایت با در نظر گرفتن سن ، جنسیت و وضعیت سلامتی شما با توجه به نیاز شما تعیین میکنیم که استفاده از چه چیزی به چه روشی به شما کمک میکند تا به وضعیت سلامتی بهینه برسید و به اندام دلخواهتان دست یابید.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق ما آشنا شوید

دکتر یاسمن هاشمی و تیم همراهش برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هستند.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق یاس دایت آشنا شوید

یاسمن هاشمی برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هست.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *