یاس دایت

رژیم پروتئین یکی از اساسی‌ترین ترکیبات غذایی برای سلامتی به ‌حساب میاد و مصرف روزانه اون برای تأمین نیازهای بدن ضروریه. هر فرد باید روزانه به ازای هر کیلوگرم وزن حداقل ۰٫۸ گرم پروتئین مصرف کنه اما باید بدونید که جهت کم کردن وزن، مصرف پروتئین باید بیشتر از مقدار گفته شده باشه..

رژیم پروتئین چطور کار می کنه؟

در رژیم پروتئین با قطع مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف پروتئین کاهش وزن، سریع تر اتفاق میافته ، چرا که آب بدن کم میشه. بدون کربوهیدرات اضافی، بدن شروع به سوزاندن چربی برای تولید سوخت می کنه. این وضعیت، رژیم را برای رژیم گیرنده آسون تر می کند چون احساس گرسنگی را کاهش می ده..

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

رژیم پروتئین چه تأثیری در کاهش وزن دارد؟

افزایش پروتئین در رژیم غذایی تأثیرات بسزایی در کاهش اشتها، افزایش سرعت متابولیسم و سلامت و تناسب‌اندام داره. ازاونجا که پروتئین‌ها در تولید هورمون‌های سیری نقش دارند مصرف بیشتر آن‌ها سبب سرکوب اشتها به مدت طولانی‌تری می‌شود. همچنین مصرف پروتئین بیشتر در رژیم غذایی سبب مهار تولید هورمون گرسنگی می‌شود.به دلیل تأثیر پروتئین‌ها در کاهش اشتها و رسیدن به احساس سیری بلندمدت، مصرف بیشتر آن‌ها برای کاهش وزن مفیده. هر چه در رژیم غذایی مقدار پروتئین نسبت به کربوهیدرات و چربی‌ها بالاتر باشه به همان نسبت میزان کالری کمتری جذب بدن می‌شه چون‌که پروتئین‌ها کالری کمتری دارند و از جذب کالری نیز ممانعت می‌کنند.

رژیم-پروتئین

فواید افزایش مصرف پروتئین در رژیم‌های غذایی چیست؟

این رژیم علاوه بر تأثیر مثبت در کاهش وزن، فواید دیگری نیز دارند:

افزایش حجم عضلات: افزایش مصرف پروتئین در کنار انجام تمرینات بدن‌سازی، به افزایش حجم و درصد عضلات بدن کمک می‌کنه

کاهش تحلیل رفتن بدن با افزایش سن: به‌طور طبیعی با افزایش سن، حجم و درصد عضلات بدن کمتر می‌شه ، مصرف روزانه پروتئین اثر حفاظتی برای عضلات داره و اون رو در برابر پروسه سالخوردگی محفوظ نگه می‌داره.

تقویت استخوان‌ها: مصرف پروتئین، تا ۶۹ درصد خطر شکستگی استخوان لگن را کاهش می‌ده.

تسریع بهبود زخم‌ها: فرآیندهای ترمیمی بافت‌ها ارتباط مهمی با مقدار پروتئین موجود در بدن دارند. هرچه مقدار و کیفیت پروتئین غذایی بیشتر باشه به همان نسبت پروسه ترمیم زخم‌ها نیز با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

افزایش حجم عضلات

آیا رژیم پروتئین بی خطر است؟

رژیم پروتئین از چاقی مفرط جلوگیری می کنه ،میزان بالای گوشتهای چرب و فرآوری شده سبب افزایش کلسترول خون می شه و مشکلات قلبی را به همراه داره. عدم مصرف سبزیجات و حبوبات سبب می شه بدن از فیبر و مواد مغذی خالی شه امااستفاده از  رژیمی مدیریت شده که در آن چربی ها کم و کربوهیدرات به اندازه باشه، برنامه کاهش وزن را با امنیت بیشتری اجرا کنید

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

معایب رژیم پروتئین

رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا برای اکثر افراد بی خطر و امنه. اما این رژیم هم خطراتی داره. به طور مثال اگر فردی دچار مشکلات کلیویه ، حتما باید زیر نظر پزشک، میزان پروتئین خود را افزایش بده یا از این رژیم استفاده کنه.افرادی که در حال حاضر بیماری کلیوی متوسط ​​تا پیشرفته دارند، برای کنترل عملکرد کلیه‌شان، معمولاً باید مصرف پروتئین خود را کاهش بدن. این نوع رژیم  ممکنه که باعث ایجاد سنگ کلیه در افراد مستعد به بشه. علاوه بر این، افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی یا سایر بیماری‌های جدی، باید قبل از شروع رژیم  با پزشک خود مشورت کنند.همچنین رژیم‌های غذایی که کربوهیدرات‌ها را محدود می‌کنند، ممکنه که به سلامت آسیب برسانند. در برخی موارد، کودکان و نوجوانان در معرض خطر سوء تغذیه ناشی از خوردن کربوهیدرات ناکافی هستند.

رایان کلاس

غذاهای سرشاز از پروتئین:

گوشت سفید

تخم مرغ

سویا

سینه ی مرغ

ماهی

صدف دریایی

حبوبات

نخود سبز

پنیر توفو

خشکبار

لبنیات

نخود سبز

رژیم پروتئین ۱۴ روزه چیست؟

پروتئین ها نقش مهمی در عضله سازی دارند و با کالری کمی که دارند می توانند به کاهش وزن کمک کنند. به همین خاطر برخی از متخصصین تغذیه، رژیم های پروتئینی یک ۷ روزه یا رژیم‌های پروتئینی یک ماهه را به مراجعین خود پیشنهاد می کنند. توجه داشته باشید که در این هفت روز، باید بخش عمده ی رژیمتان را مواد پروتئینی تشکیل دهند. به این ترتیب لازم است که سالم ترین منابع پروتئینی را بشناسید و از آن ها استفاده کنید.

مضرات رژیم پروتئین:

  • بدلیل کاهش وزن سریع در نتیجه برگشت سریعی هم خواهد شد.
  • بدلیل نخوردن سبزیجات و میوه به اندازه کافی افراد اغلب دچار یبوست میشوند.
  • بدلیل عدم مصرف کربوهیدرات و دریافت کافی ویتامین های B‌ افراد دچار احساس خستگی و ضعف عصبی  میشوند.

ما در یاس دایت با در نظر گرفتن سن ، جنسیت و وضعیت سلامتی شما با توجه به نیاز شما تعیین میکنیم که استفاده از چه چیزی به چه روشی به شما کمک میکند تا به وضعیت سلامتی بهینه برسید و به اندام دلخواهتان دست یابید.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق ما آشنا شوید

دکتر یاسمن هاشمی و تیم همراهش برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هستند.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق یاس دایت آشنا شوید

یاسمن هاشمی برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *