ارتباط عدم تعادل باکتری های روده  بر سطح قند و چربی خون  

باکتری های روده از زمانی که کشف شدند برای تأثیرگذاری بر عملکردهای فیزیولوژیکی و بیماری های مختلف در انسان مورد توجه قرار گرفته اند.محققان دانشگاه کوماموتو در ژاپن با تجزیه و تحلیل تأثیر تغییرات باکتری های روده بر متابولیسم قند و چربی دریافتند که اسیدهای صفراوی ثانویه تولید شده توسط باکتری ها می توانند بر غلظت گلوکز و چربی خون و همچنین بخشی از مکانیسم های مولکولی آنها تأثیر بگذارند.انتظار می رود این نتیجه با هدف قرار دادن باکتری های روده ای که اسید صفراوی ثانویه تولید می کنند منجر به درمان بیماری های متابولیک مانند دیابت و دیس لیپیدمی شود.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

ارتباط باکتری های روده و چربی خون

بیش از ۱۰۰ تریلیون باکتری از حدود ۱۰۰۰ گونه مختلف در روده ما ساکن هستند و جالب این است که مشخصات باکتری های روده در افراد چاق و غیر چاق متفاوت بوده و با سلامت میزبان مرتبط است.این باکتری ممکن است بر مصرف انرژی و تجمع چربی بدن میزبان تأثیر بگذارد.

علاوه بر این مشخص شده است که این باکتری ها با بیماری های سبک زندگی مانند دیابت نوع ۲، بیماری های عصبی مانند اوتیسم و ​​بیماری های روده مانند سرطان روده بزرگ نیز مرتبط هستند.

اختلال در باکتری های مفید روده  در اثر مصرف آنتی بیوتیک ها

یکی از عواملی که باکتری های روده را تغییر می دهد تجویز داروهای ضد میکروبی مانند آنتی بیوتیک هااست که باعث از بین رفتن تمامی باکتری های مفید و مضر دستگاه گوارش میشود.مشخص است که این داروها باعث ایجاد دیس بیوز (اختلال در تعادل جمعیت باکتری و عملکرد آنها)در تعادل کمی و کیفی جمعیت باکتریایی روده می شوند و اثرات مختلفی بر عملکردهای حیاتی دارند.

به عنوان مثال، هیپوگلیسمی یک عارضه جانبی جدی،اما نادر آنتی بیوتیک ها است.در واقع مصرف برخی از آنتی بیوتیک ها مانند

گاتی فلوکساسین به دلیل عوارض جانبی قطع شده است.

علاوه بر این، مصرف آنتی بیوتیک در دوران نوزادی یا کودکی گزارش شده است که افزایش وزن را تسریع می کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که دیس بیوز ناشی از تجویز آنتی بیوتیک بر سطح بیان پروتئین در کبد، ارگانی که مسئول متابولیسم قند و چربی است، تأثیر می گذارد.

تحقیقات قبلی در این زمینه نشان داده که دیس بیوز ناشی از تجویز آنتی بیوتیک بر سطح بیان پروتئین در کبد، ارگانی که مسئول متابولیسم قند و چربی است، تأثیر می گذارد.

نتیجه گیری:

با مصرف مواد غذایی دارای فیبر بالا و باکتری های پروبیوتیکی مثل کفیر و مواد غذایی تخمیری در طول روز و مصرف کمتر مواد غذایی قندی و فست فود میتوانید به افزایش باکتری های مفید روده کمک کنید.

یاس دایت با ارایه انواع رژیم های کاملا تخصصی و متنوع بر پایه رژیم های مثل مدیترانه ای  که برترین رژیم دنیا می باشد و در درمان بیماری ها ،در کنترل بیماری ها و کاهش وزن به شما کمک میکند.

 

گردآوردنده: یاسمن هاشمی

کوچ و مشاور تخصصی تغذیه و رژیم درمانی

 

رفرنس:

 

How intestinal bacteria can affect your blood sugar and lipid levels

Date:  April 10, 2018

Source:Kumamoto University

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق ما آشنا شوید

دکتر یاسمن هاشمی و تیم همراهش برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هستند.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق یاس دایت آشنا شوید

یاسمن هاشمی برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *