ضرورت اصلاح رژیم غذایی در دهه سوم و چهارم زندگی

دهه سوم و چهارم یکی دیگر از دهه های زندگی هستند که در آن بدن دچار تغییرات زیادی میشود.یکی از این تغییرات کند شدن متابولیسم بدن و همچنین کم شدن توده عضلانی بدن است.با توجه به این موارد متوجه میشوید در این دهه ها از زندگی چقدر باید به رژیم غذایی و سبک زندگی خود اهمیت بدهید. 

تغییرات بدن در ۳۰ سالگی

تحلیل ماهیچه ها و از دست دادن ماهیچه ها:با رسیدن به سن ۳۰ سالگی شما ۳ تا ۵ درصد از حجم عضلات بدنتان را از دست میدهید.توجه داشته باشید که هر چقدر شما ماهیچه ی کمتری داشته باشید کالری کمتری میسوزانید ، پس احتمال افزایش وزن مورد بعدی از سری تغییرات بدن در سن ۳۰ سالگی هست.

 کند شدن متابولیسم:  با کند شدن متابولیسم یا سوخت و ساز بدن ، تحلیل چربی و به طور کلی کالری سوزی کاهش پیدا میکند. در نتیجه بدن چربی اضافی را به صورت توده های چربی ذخیره میکند که به مرور و با بیشتر شدن توده های چربی وزن شما بالاتر میرود.

تغییرات هورمونی : تغیررات هورمونی در دهه سوم و چهارم زندگی برای خانم ها و آقایان متفاوت هست.در خانم ها با کاهش هورمون استروژن مواجه هستیم که این کاهش هورمون در بدن باعث افزایش توده چربی در قسمت دور شکم میشود.

اما در آقایان این افزایش چربی با کاهش هورمون تستوسترون اتفاق می افتد.

ضرورت اصلاح رژیم غذایی در دهه سوم و چهارم زندگی

سبک زندگی سالم 

همانطور که اشاره شد تغییرات مهمی برای بدن در دهه سوم و چهارم زندگی رخ میدهد. برای اینکه اثر منفی این تغییرات را کاهش بدهیم و خنثی کنیم ، باید سبک زندگی خودمان را تغییر بدهیم که میتوانید برای اینکار از راه های زیر اقدام کنید.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

مصرف سبزیجات : شما با مصرف کافی سبزیجات به علت داشتن فیبر بالا از نوع محلول میتوانید به کاهش وزن بهتر دست پیدا کنید و در رژیم حس گرسنگی نداشته باشید و هم وزن مورد نظر خودتان را در دوران تثبیت نگه دارید.این یکی از سالم ترین روش های تغییر وزن و تثبیت وزن هست.همچنین میتواند مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را تامین کند و کیفیت رژیم غذاییتان را بالا ببرد.

رژیم غذایی پایدار: اینکه بتوانید با یک رژیم سالم به بدنتان کالری مورد نیاز و مواد مغذی مورد نیاز را برسانید میتواند اثرگذاری خیلی بیشتری در دراز مدت داشته باشد ، تا از رژیم های کاهش وزن شدید و غیر اصولی استفاده کنید که بدنتان را با کمبود مواد مغذی و معدنی مواجه میکند.پس سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل و متناسب با نیازهای بدنتان تنظیم کنید و به ان پایبند باشید.

درک کنید که کاهش وزن کلید بهبود کلی سلامت نیست:درست است که کاهش چربی بدنتان میتواند شما را از بسیاری بیماری ها دور کند ، اما نداشتن چربی به معنای سلامت کامل بدن نیست و حتی کاهش وزن غیر اصولی و زیاد باعث از بین رفتن عضلات و ماهیچه ها می شود .

داشتن استرس و اضطراب بالا در طول روز ، اختلالات روانی ، کم تحرکی و کم خوابی همه این ها میتوانند در سلامت شما تا حد بسیار زیادی اختلال ایجاد کند و بر همه بخش های زندگیتان اثر گذار باشد.پس قبل از هر چیزی از وضعیت سلامت روحی و جسمی خود مطلع بشوید و ان را چک کنید تا با دید باز برای سبک زندگی خود تصمیم بگیرید.

شکر اضافه شده را کاهش دهید:کاهش مصرف شکر به طور قابل توجهی احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی، کبد چرب، دیابت، تخمدان پلی کیستیک و… را کاهش میدهد.غذاها و نوشیدنی هایی مانند غلات شیرین، نوشیدنی های شیرین، نوشابه، آب نبات، و محصولات پخته شده حاوی مقدار تکان دهنده قند اضافه شده هستند در حالی که فواید تغذیه ای کمی دارند.

سعی کنید مصرف این غذاها را به مرور زمان کاهش دهید و از تمام انواع شیرین کننده ها کمتر استفاده کنید، از جمله انواع شکر، قند، عسل.

 مصرف غذاهای بسیار فرآوری شده را کاهش دهید:چرا باید مصرف این غذاها را کاهش دهید؟ زیرا که این غذاها ارزش غذایی بسیار کمی دارند ، اما کالری بسیار بالایی دارند.این غذاها نه تنها با افزایش وزن مرتبط است، بلکه می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان ها را در صورت مصرف زیاد آنها افزایش دهد.

ضرورت اصلاح رژیم غذایی در دهه سوم و چهارم زندگی

حرف آخر …

این بود از یک سری نکات درباره ی سبک زندگی سالم و شیوه ی دورماندن از بیماری ها در دهه ی سوم و چهارم از زندگی.شما میتوانید با رعایت این نکات ساده اما مهم و موثر بدنتان و خودتان را به شیوه ی سبک زندگی سالم نزدیک کنید.اما اگر احتیاج به راهنمایی های تخصصی تر دارید قطعا وجود یک متخصص لازم و ضروریست و حتی میاوانید خیلی کار شما را راحت و اسان کند و از خطرات شما را دور نگه دارد.

ر نظر گرفتن سن ، جنسیت و وضعیت سلامتی شما با توجه به نیاز شما تعیین میکنیم که استفاده از چه چیزی به چه روشی به شما کمک میکند تا به وضعیت سلامتی بهینه برسید و به اندام دلخواهتان دست یابید.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق ما آشنا شوید

دکتر یاسمن هاشمی و تیم همراهش برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هستند.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق یاس دایت آشنا شوید

یاسمن هاشمی برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *