رژیم کاهش وزن

رژیم کاهش وزن روش تغذیه ای برای سلامت افراد چاق و دارای اضافه وزن  میباشداما میتواند برای افرادی که وزن نرمال دارند خطرناک باشد.اینکه این رژیم برای چه کسی مناسب است را متخصص تغذیه مشخص می‌کند.هر کسی نیازهای منحصر به فردی دارد و سبک ها و نکات مختلف غذایی ممکن است برای شما بهتر از دیگران کار کند یا حتی برعکس.

رژیم کاهش وزن چگونه است؟

منظور از رژیم کاهش وزن منظم کردن غذای دریافتی بسته به شرایط سلامتی وبرای بهبود آن ،به ویژه برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند.
ممکن است پیش خود فکر کنید که میتوانیدبا با دنبال کردن از یک رژیم کم کربوهیدرات ، وزن خود را کاهش دهید، اما یک سری  اصول وجود دارد که باید رعایت کرد.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

نکاتی در رژیم کاهش وزن :

  • سطح اشتها  خود را پایین آورید و در عین حال وزن کم کنید.
  • کاهش وزن ثابت در طول زمان رژیم
  • بهبود سلامت متابولیک

گام های کلی در رژیم کاهش وزن:

نکات زیر میتواند شما را در کاهش وزن کمک کند اما کاهش وزن به این سرعت معمولا ناپایدار است .
به طور کلی رژیم غذایی  در دراز مدت میتواند با تمرکز بر پایبندی به عادات غذایی سالم برای بهبود و پایداری سلامت شما موثر باشد .

  1. کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید

کاهش مصرف قند و به طور کلی کربوهیدرات ها یکی ازعملکرد های سودمند برای کاهش وزن سریع میباشد. میتوان غلات کامل را با کربوهیدرات ها جایگزین کرد.

وقتی این کار را انجام می‌دهید، سطح گرسنگی شما کاهش می‌یابد و به طور کلی کالری کمتری می‌خورید.در رژیم کاهش وزن کم کربوهیدرات،  به جای مصرف کربوهیدرات اضافه از سوزاندن چربی های ذخیره شده برای انرژی استفاده میشود.

  1. سعی کنید در هر وعده غذایی ازپروتئین ها، چربی ها و سبزیجات استفاده کنید:
  •  پروتئین ها:گوشت مرغ و گوشت ماهی،، سالمون، قزل آلا، ساردین و میگو تخم مرغ
  • پروتئین های گیاهی : لوبیا، حبوبات و…
  • سبزیجات:کلم بروکلی،گل کلم،اسفناج،کلم بروکسل، کاهو ،گوجه فرنگی و…
  • کربوهیدرات ها:مقدار ی محدود مانند غلات کامل
  • چربی:فارغ از نوع رژیم غذایی بدن همواره به چربی های سالم احتاج دارد شامل:روغن زیتون و روغن آووکادو ،آجیل، دانه ها، زیتون و آووکادو
  1. ورزش کنید

ورزش کردن برای کاهش وزن ضروری نیست اما می تواند در کاهش وزن سریعتر موثر باشد.در این رژیم چون اساس بر کم مصرف کردن کربوهیدرات ها است ، تا زمانی که بیشتر پروتئین و سبزیجات استفاده کنید و مصرف کربوهیدرات را پایین نگه دارید نیازی به شمارش کالری سوزی نیست.اما در صورت استپ وزنی باید کالری سوزی چک شود تا عامل آن پیدا شود.

به این نکته  دقت کنید که کم خوردن بیش از اندازه کالری می تواند برای کاهش وزن خطرناک باشد. در نتیجه برای اینکه از کاهش سلامت خود جلوگیری کنید طبق توصیه های پزشک تغذیه خود عمل کنید.

اصول رژیم لاغری  چیست؟

رژیم لاغری یک روش تغذیه‌ای برای کاهش وزن میباشد.  اینکه رژیم لاغری مناسب چه کسانی است باید پزشک تغذیه مشخص کند.به طور کل وزن یک سوم افرادی که بدون اصول درست به منظور کاهش وزن رژیم میگیرندفقط چند هفته بعد از قطع رژیم، وزنشان بیش از قبل می‌شود. بعلاوه رژیم‌های خیلی سخت که با ترکیب نامتعادل غذاها سبب کاهش وزن و لاغری سریع در فرد می‌شوند، این احتمال به شدت بالاست که بعد از مدتی انگیزه اولیه از دست برود و دوباره وزن فرد اضافه شود.
بعضی از رژیم‌های غیر متعادل و غیر اصولی مانند رژیم‌های لاغری سریع، سلامتی فرد را دچار اشکال میکندو باعث بروز مشکلات در طولانی مدت می‌شوند.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

در رابطه با رژیم لاغری جزئیات اهمیت ندارند بلکه  این اصول  اهمیت دارند.  برخی از اصول اساسی کاهش وزن سالم وجود دارند که برای همه‌ی اقشار اعمال می‌شود  و رژیم لاغری بر پایه کاهش وزن هم اصولی دارد که  هیچ کس بدون رعایت این اصول،به کاهش وزن دائمی و با سلامتی کامل نمیرسد.  بنابراین شما باید از اصول اولیه‌ی رژیم های لاغری مطلع باشید تا از رژیم هایی  که مناسب شمانیستند دوری کنید  و رژیم غذایی را انتخاب کنید که ایده آل ترین حالت برای شما میباشد.
برای مطالعه بیشتر درباره ی رژیم های لاغری به رژیم غذایی یاس دایت مراجعه کنید.

ما در یاس دایت با در نظر گرفتن سن ، جنسیت و وضعیت سلامتی شما با توجه به نیاز شما تعیین میکنیم که استفاده از چه چیزی به چه روشی به شما کمک میکند تا به وضعیت سلامتی بهینه برسید و به اندام دلخواهتان دست یابید.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق ما آشنا شوید

دکتر یاسمن هاشمی و تیم همراهش برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هستند.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق یاس دایت آشنا شوید

یاسمن هاشمی برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هست.

یاسمن هاشمی

مشاور تخصصی تغذیه و رژیم درمانی، یاسمن هاشمی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *