آیا همه افراد به مکمل در روز نیاز دارند؟

آیا همه افراد به مکمل در روز نیاز دارند؟

خیلی از افراد به دلیل عدم آگاهی یا تبلیغات فراوان این روزها به صورت بی رویه مکمل مصرف میکنند و مصرف بیش از حد خیلی از ویتامین ها و مواد معدنی میتواند برای سلامتی خطر افزایش ریسک سرطان و مرگ را داشته باشد.

افراد خاصی ممکن است نیاز به مصرف مکمل ها برای برآوردن نیازهای تغذیه ای خود داشته باشند.  نکته ضروری این است که نیازهای فردی متفاوت است و مکمل باید بر اساس عواملی مانند سن، وضعیت سلامتی، عادات غذایی و سبک زندگی توسط پزشک یا متخصص تغذیه تجویز میشود.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

  • گروه هایی که نیاز به مصرف مکمل دارند؟

۱-زنان باردار و شیرده

زنان باردار یا شیرده اغلب نیازهای تغذیه ای بیشتری دارند.معمولاً ویتامین های دوران بارداری حاوی اسید فولیک، آهن، کلسیم و سایر مواد مغذی ضروری توصیه می شود.

۲-گیاهخواران و وگان ها

افرادی که رژیم های گیاهخواری یا وگان دارند.ممکن است نیاز به مکمل های غذایی خاصی داشته باشند که در محصولات حیوانی فراوان تر هستند، مانند ویتامین B12، آهن، روی و اسیدهای چرب امگا ۳.

۳-افراد سالمند

افزایش سن می تواند با تغییر در جذب مواد مغذی و متابولیسم همراه باشد.افراد در سنین سالمندی ممکن است از مکمل هایی مانند ویتامین D و کلسیم برای سلامت استخوان ها و همچنین ویتامین های B برای متابولیسم انرژی بهره مند شوند.

۴-افراد با شرایط خاص سلامت

برخی شرایط پزشکی ممکن است منجر به کمبود مواد مغذی شود. مثل افراد مبتلا به پوکی استخوان ممکن است به مکمل های کلسیم و ویتامین D نیاز داشته باشند،در حالی که افراد مبتلا به کم خونی ممکن است به مکمل های آهن نیاز داشته باشند.

۵-افراد با قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

افرادی که در معرض نور خورشید به دلیل موقعیت آب و هوا ، روز و شب ، فصل ها و پوشش ، آلودگی هوا  قرار نمی گیرند،نور خورشید  منبع اصلی ویتامین D است، ممکن است  جز تنها ویتامینی باشد که برای بیشتر افراد با توجه به آزمایش خون سالیانه آنها در همه گروه های سنی ویتامین D برای حفظ سطوح کافی توصیه میشود.

۶- ورزشکاران و افراد فعال

فعالیت بدنی شدید می تواند نیاز به مواد مغذی را افزایش دهد ورزشکاران ممکن است برای بازدهی بهتر از تمرین و ریکاوری خود به مواد مغذی اضافی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین نیاز داشته باشندکه نتخصص تغذیه با توجه به وزن ، شدت ورزش ، سن و بیماری ها مکمل مورد نیاز تجویز میکنند.

۷-افراد دارای رژیم های غذایی محدود

افرادی که دارای محدودیت های غذایی یا آلرژی های غذایی یا رژیم هایی که گروه های غذایی خاصی در آنها محدود میشوند مانند رژیم کتوژنیک ،هستند ممکن است دردریافت برخی مواد مغذی از رژیم غذایی خود دچار مشکل شوند.در چنین مواردی، مکمل ها می توانند به برطرف کردن نیاز های تغذیه ای این افراد کمک کنند.

یاس دایت با ارایه انواع رژیم های کاملا تخصصی و متنوع بر پایه رژیم های مثل مدیترانه ای که برترین رژیم دنیا می باشد و  تجویز انواع مکمل های مورد نیاز فردی شما را در مسیر کاهش وزن  کمک میکند.

گردآوردنده: یاسمن هاشمی

کوچ و مشاور تخصصی تغذیه و رژیم درمانی

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق ما آشنا شوید

دکتر یاسمن هاشمی و تیم همراهش برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هستند.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق یاس دایت آشنا شوید

یاسمن هاشمی برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هست.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *