چرا میل شدیدی به خوردن شیرینی جات و تنقلات داریم؟

یکی از موانع اصلی پیروی از یک رژیم سالم در افراد میل شدید آن ها به خوردن شیرینی جات و مواد غذایی ناسالم است که متاسفانه نمیتوانند آن را کنترل کنند و به همین دلیل نمیتوانند از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند.اینکه چطور میتوانیم بر این میل خود غلبه کنیم سوالی هست که در این مقاله به آن پاسخ میدهیم.

ریشه یابی کنید

در مرحله اول باید بدانید علت میل شدید شما به خوردن شیرینی جات چه چیزی هست و بعد اقدام به درمان آن کنید.این علت میتواند موارد مختلفی داشته باشد مانند : داشتن عادت های بد غذایی. یعنی اینکه در ساعت های نا مشخصی دائم به طرف تنقلات و شیرینی جات میروند و آن ها را مصرف میکنند.این باعث میشود بدن در روزهای متوالی نیز نیاز به مصرف شیرینی را ایجاد کند و یک نوع رفتار اعتیاد وار برای فرد ایجاد شود.

از دیگر مواردی که میتواند باعث ایجاد عادت خوردن شیرینی جات و تنقلات شود حذف وعده های اصلی هست که متاسفانه به وفور میبینیم که افراد ، حال بدلیل سبک زندگی خود و یا برای اهدافی مانند کاهش وزن این عمل را انجام میدهند. یعنی یک یا حتی دو وعده اصلی خود را حذف میکنند تا کالری دریافتی خود را کاهش دهند. این عمل باعث ایجاد ضعف در بدن میشود و نتیجه ی آن این است که فرد به سراغ سریع ترین راه حل برای از بین بردن احساس ضعف و گرسنگی که همان شیرینی جات و تنقلات هستند میرود.

جالب است بدانید که خانم هایی که در دوران قبل از شروع قاعدگی هستند نیز ممکن است میل شدید به مصرف شیرینی جات و تنقلات را در خود احساس کنند و این بدلیل تغییر نوع هورمون های بدن هست.

افرادی که از رژیم های سخت پیروی میکنند و در طول روز میزان کالری مورد نیاز خودشان را دریافت نمیکنند نیز بدلیل افت قند خون میل شدید به شیرینی جات پیدا میکنند.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

سبک زندگی خودتان را بازبینی کنید

شاید دلیل و ریشه اصلی میل شدید شما به شیرینی جات سبک زندگی خودتان باشد. یعنی شما با سبک زندگی خود تعادل برخی موارد در بدنتان را بر هم زده اید و حالا بدن برای جبران این عدم تعادل میل به مصرف شیرینی جات را ایجاد میکند. برای بررسی این مورد میتوانید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • استرس بالا در طول روز
  • خواب شبانه کمتر از ۶ ساعت
  • کمبود آهن در بدن 
  • کمبود منیزیم در بدن 
  • فقر کلسیم در بدن

نتیجه گیری
میل شدید به خوردن شیرینی جات و تنقلات میتواند مانعی برای افراد باشد که نتوانند به هدف خود یعنی دست یابی به وزن ایده ال برسند. مهمترین پروسه درمان در این افراد ریشه یابی هست.برخی مواقع یک رفتار نتیجه ی چند علت است پس باید در راه شناسایی و ریشه یابی علت رفتار خود صبور باشید.

در این فرایند کمک گرفتن از یک متخصص میتواند ریشه یابی ، درمان و حتی پیشگیری از این عادت مخرب را آسان تر کند.

متاسفانه این روزها رژیم های سرخود، تجاری به ویژه در دنیای مجازی و ارائه شده توسط افرادی به غیر از مشاورین تغذیه و رژیم درمانی با کالری های بسیار پایین  برای کاهش وزن سریع تر خیلی رواج پیدا کرده و همین سبب اختلالات هورمونی و افزایش استرس در بدن و تمایل زیاد به خوردن شیرینی جات شده پس شاید کاهش وزن سریع خیلی خوشحال کننده باشد اما  برای طولانی مدت عوارض شدیدی دارد. 

برای همین حتما برای کاهش وزن فقط و فقط از مشاور تغذیه و رژیم درمانی  کمک بگیرید که با رژیم های کامل اصولی به وزن دلخواه خودتان برسید و عادت های بد غذایی  شما را شناسایی کند و سبک زندگی سالم را به شما یاد دهد. 

یاسمن هاشمی 

مشاور تغذیه و رژیم درمانی 

دوستدار سلامتی و تناسب اندام شما عزیزان 

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق ما آشنا شوید

دکتر یاسمن هاشمی و تیم همراهش برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هستند.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق یاس دایت آشنا شوید

یاسمن هاشمی برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *