كلسيم شير سرطانزاست!

ارتباط احتمالی کلسیم شیر با بروز سرطان

لبنیات بهترین منبع دریافتی کلسیم هستند ؛ به همین دلیل مصرف دو الی سه سهم از لبنیات در روز توصیه میشود. همچنین یک رژیم غذایی با کلسیم پایین میتواند باعث بروز سرطان هایی مانند روده بزرگ ، سینه و کلیه و انواع سرطان ها شود.البته ناگفته نماند کمبود ویتامین دی که خود باعث کاهش کلسیم خون میشود نیز میتواند زمینه ساز بروز این سرطان ها باشد.

ارتباط مقدار کلسیم با بروز سرطان

مطالعاتی نشان میدهند که احتمال ابتلا به سرطان پروستات با افزایش کلسیم خون بالا میرود به خصوص اگر کلسیم موجود در خون از نوع لبنی باشد.

دلیل این مهم این است که کلسیم حاصل از شیر لبنی دارای خواصی ست که باعث ایجاد اختلال در عملکرد بدن در مقابل با سلول های سرطانی میشود.

همچنین شیر لبنی دارای هورمون هایی ست که احتمال ایجاد سلول های سرطانی در بدن را بالا میبرند.

این خطر بیشتر مورد توجه کسانی ست که:

۱.مستعد ابتلا به سرطان پروستات هستند.

۲.افراد مذکری که سالمند هستند.

به همین دلیل به این افراد توصیه میشود بیشتر از دو سهم لبنیات در روز مصرف نکنند و این سهم از لبنیات را بیشتر از ماست و پنیر از نوع کم چرب تامین کنند.

مصرف مکمل ویتامین دی در کنار مصرف لبنیات میتواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را به شدت کاهش میدهد.

حرف اخر

در کل نمیتوان یک جمله کلی را به یک بحث مفصل نسبت داد و نیاز به بررسی و تحقیق یک داده در شرایط مختلف هست تا بتوان نتیجه گیری جامعی بدست اورد.پس بهتر است قبل از هرگونه تصمیم گیری از قضاوت خود مطمئن شوید تا با تصمیم نادرست ، خود را در معرض خطر قرار ندهید.

دوستان و همراهان عزیز یاس دایتی

در راستای همکاری که اینجانب با سرکار خانم دکتر نسرین مویدنیا (دکتری تخصصی علوم و صنایع غذایی ) پیرامون بررسی و آنالیز مواد غذایی مصرفی داشته و دارم؛ با افتخار از شما عزیزان دعوت میکنم که از پادکست های تخصصی و فوق العاده ایشان که حاصل مطالعات و تحقیقات علمی می باشد و در سایت قرار داده شده است استفاده کنید.

نسرین مویدنیا

دکتری تخصصی علوم و صنایع غذایی 

استادیار دانشگاه

شبکه های اجتماعی دکتر نسرین مویدنیا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *