کاهش وزن در دوران شیردهی

کاهش وزن در دوران شیردهی

یکی از دغدغه های بزرگ مادران شیرده این هست که از چه زمانی میتوانیم رژیم برای کاهش وزن  را شروع کنیم تا به وزن دلخواهمان برسیم؟ در دوران بارداری مادر دچار اضافه وزن شده و از این قضیه مادر را خسته و افسرده کرده  و مادر دوست دارد زودتر به وزن ایده الش برسد.

میخواهم با اطمینان به شما عزیزان  بگویم که بهترین و طلایی ترین دوران برای کاهش وزن همین دوران شیردهی است.مادر دو ماه پس از زایمان که خونریزی قطع شده باشد و شیر دادن به نوزادش رو یاد گرفته باشد و  نوزاد دیگر کمی بزرگ تر شده و قدرت مکیدن خوب را  پیدا کرده باشد  مادر به راحتی رژیم غذایی را برای کاهش وزن شروع کند.

مادرانی که در دوران بارداری اضافه وزن خیلی زیادی پیدا کردن باید تشویق  به شیردهی شوند و حتما تا یکسال شیر بدهند که کمکی  باشد  به کاهش وزن مادر  و هر چه زودتر  یک رژیم غذایی سالم و اصولی را شروع کنند. 

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

اما دانستن چندتا نکته خیلی مهم است :

حتما باید مادرها تحت نظر مشاور تغذیه و رژیم درمانی رژیم بگیرند ؛

پس رژیم های خودسرانه و کم کالری که بر کیفیت شیر تاثیر می گذارد ممنوع:

زیرا بدن در این دوران نیاز بیشتری به  بعضی مواد غذایی دارد و مادر آن ها  را نمیداند و ممکن است مدام برای اینکه حجم شیر زیاد شود شروع کند به برنج زیاد خوردن ، نشاسته خوری ، مواد قندی ، مواد چرب خوردن که این ها کاملا اشتباه  است.

 باید سعی کند رژیم غذایی اصولی رو داشته باشد که تمام مواد غذایی مورد نیاز نوزاد  برآورده شود و یکسری مکمل ها توسط مشاور تغذیه بهشون داده بشود ؛ مثلا مادرها دو سه ماه پس از بارداری دچار ریزش مو شدید می شوند که این ها بسیار طبیعی ست ، اما اگر بدانند چه مکمل هایی را استفاده کنند مشکلش آنها حل میشود.

کاهش وزن سریع ممنوع :

رژیم های سخت که شما خیلی دوست دارید و کاهش وزن خیلی معجزه اسایی میدهد هم ممنوع هست. بخاطر اینکه ما در محیط اطرافمان یکسری مواد شیمیایی داریم که در سلول های چربی ذخیره میشود و اگر کاهش وزن خیلی سریعی داشته باشیم وارد جریان خون میشوند و عوارض شدید بوجود میاورند و حتی میتواندد از طریق شیر وارد بدن نوزاد بشوند.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

خوردن چربی حیوانی ممنوع  است .خیلی از مادرها شروع میکنند کره ، دنبه ، روغن حیوانی خوردن بخاطر اینکه شیرشان چرب تر شود و نوزاد بیشتر سیر شود ؛ این یک اشتباه خیلی بزرگ هست و ممکن هست همون سموم مواد شیمیایی در این چربی های حیوانی دام ها هم جمع شده باشد.

افرادی که خیلی علاقه دارند کاهش وزن سریعی داشته باشند ممکن هست دچار سنگ صفرا یا کبد چرب بشوند ؛ عارضه هایی که بعد خیلی می‌توان  شما را اذیت کنو.

ورزش کردن را حتما چند هفته پس از شیردهی شروع کنید:

 روی کیفیت شیر شما تاثیر بدی نمی گذارد ، کمک میکند به کاهش افسردگی و وزن بهتر و یادتان باشد میتوانید ورزش پیاده روی را به صورت روزانه شروع کنید ، بعد از آن ورزش های هوازی مثل ایروبیک و ضربان قلبتون را حتی  ۶۰ تا ۷۰ درصد بالا ببرید .کمک میکنو به بهبود سلامت قلبی عروقی مادر ، افزایش حساسیت به انسولین و کاهش چربی خون مادر.

رژیم اصولی در کنار ورزش منظم کمک میکند به کاهش وزن بهتر در دوران شیردهی.

یاس دایت به شما مادران عزیز کمک می کند به وزن دلخواه و ایده آل خود برسید و به راحتی به فرزند خودتان تا ۱ و ۲ سال شیر دهید و کیفیت شیر مادر هم با تغذیه صحیح بهتر شود. 

یاسمن هاشمی 

مشاور تغذیه و رژیم درمانی 

دوستدار سلامتی و تناسب اندام شما عزیزان.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق ما آشنا شوید

دکتر یاسمن هاشمی و تیم همراهش برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هستند.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق یاس دایت آشنا شوید

یاسمن هاشمی برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *