شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که بدنبال رسیدن به یک وزن ایده ال هستند ، اما نمی دانید که باید از کجا و چطوری شروع کنند.  این مقاله به شما چندین راهکار خیلی ساده اما کاربردی برای دستیابی به هدف خودتان را ارائه میدهیم که با پیروی از آن ها نه خیلی سریع اما بسیار اصولی میتوانید برای هدف خود گام بردارید.

هدفی برای خود تعیین کنید

اولین قدم در هر مسیری این است که مقصدتان را مشخص کنید تا بدانید از چه راهی میخواهید برای رسیدن به ان وارد شوید.این کار به شما آرامش فکری میدهد و از استرس شما و سردرگمی جلوگیری میکند.

رسیدن به یک وزت مشخص هم از این قاعده مستثنی نیست. شما باید اول مشخص کنید که میخواهید چاق شوید یا لاغر؟ می‌خواهید چند کیلو باشید؟ سایزتان چقدر باشد؟باید چه نوع رژیمی بگیرید؟

یادتان باشد مشاوره با یک متخصص تغذیه در این زمینه از همه کار برای شما ضروری تر می باشد. 

حالا که متوجه شدید مقصد کجاست و هدف شما چیست ، میتوانید خیلی راحت برای آن برنامه بریزید و برای آن مسیری مشخص کنید که به آن دست یابید.این کار به شما ارامش فکری و نظم ذهنی میدهد و به شما انگیزه و اراده ی کافی برا طی کردن مسیر را نیز میدهد. مطمئن باشید زمانی که هدفتان مشخص شد با سرعت بیشتری به سوی آن پیش می‌روید.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

ریخت و پاش ممنوع

نیازی نیست آشپزخانه ی خود را از انواع اقسام خوراکی ها ( چه سالم یا ناسالم ) پر بکنید ، شما فقط نیاز دارید آنچه را به طور منظم مصرف میکنید داشته باشید .

بد نیست بعضی را با جایگزین های سالم تر و بهتر عوض کنید اما قرار دادن مواد غذایی که تا به حال مصرف نکردید یا علاقه ای به مصرف آن ندارید کار اشتباهی ست و صرفا هدر دادن منابع شماست برای داشتن یک رژیم غذایی سالم.

از این گذشته بعضی از آشپزخانه‌ها به واقع بازار شام هستند و هر خوراکی از هر نوعی که بخواهید در آن پیدا می‌شود. آشپزخانه‌تان را مرتب نگه دارید و همه‌ی خوراکی‌ها را دم دست قرار ندهید.

متابولیسم بدنتان را با خواب بیشتر بالا ببرید

این قضیه به طور علمی ثابت شده که وقتی انسان به اندازه ی کافی خواب و استراحت نداشته باشد بیشتر میل به مواد غذایی ناسالم و آماده دارد. همچنین کمبود خواب باعث تغییر در هورمون ها میشود که باعث اختلالات فراوان در عملکرد بدن میشود.این اختلالات به شرح زیر هستند

  • احساس اضطراب بیشتر
  • ذخیره چربی بیشتر
  • احساس گرسنگی بیشتر در نتیجه اشتهای بالاتر و شروع ریزه خواری 
  • احساس سیری کندتر

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

در برنامه‌ی ورزشیتان تنوع ایجاد کنید

سعی کنید با تجربه کردن ورزش های متفاوت این فعالیت را برای خود شاد و دلنشین و جذاب و مهیج کنید.اگر هر روز یک تمرین را انجام دهید کسل خواهید شد و شاید بعد از مدتی آن را رها کنید ، ولی اگر هر روز روی یک بخش جدید تمرکز کنید و یا یک ورزش جدید را تجربه کنید به ان دچار نخواهید شد.البته به جز پیاده روی که باید به صورت منظم هر روز انجام دهید اما میتوانید مسیرهای مختلفی را انتخاب کنید که بیشتر از آن لذت ببرید. 

صبحانه را بیشتر و شام را کمتر میل کنید

صبحانه مهمترین وعده در طول روز است و طبق تحقیقات انجام شده کسانی که صبحانه را بیشتر از شام میل میکنند و صبح ها کالری بیشتری نسبت به شب ها دریافت میکنند وزن ایده ال تری دارند.پس سعی کنید در طول روز روند مصرف کالریتان به طور کاهشی باشد.اینطوری به وزن ایده ال خود نزدیک تر هستید.

از هیچ وعده‌ی غذایی صرف‌نظر نکنید

این را بدانید که هر وعده را حذف کنید بدنتان آن را در وعده های دیگر جبران میکند.اصلا به فکر حذف وعده های غذایی خود نباشید به جای آن تمامی وعده ها خود را میل کنید تا ببنید در طول روز چقدر کم تر کالری مصرف خواهید کرد.به جای حذف وعده ها به آنچه در وعده ها میخورید بیشتر توجه کنید و سعی کنید از مواد غذایی استفاده کنید که انرژی لازم برای طول روز شما را فراهم میکند.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

رژیم‌های سفت و سخت نگیرید

شما هر چقدر زودتر وزن را از دست بدهید  یا بدست اورید به همان زودی آن را بدست میاورید و یا از دست میدهید. این خاصیت رژیم های سفت و سخت است و شما نمیتوانید ان را تغییر دهید پس به فکر گرفتن یک رژیم اصولی باشید نه یک رژیمی که شما را یک شب به وزن ایده التان میرساند.

در کل شما برای رسیدن به وزن ایده التان باید از رژیم غذایی درست و سالم تبعیت کنید.برای دریافت رژیم متناسب با شرایط خود میتوانید از پکیج های رژیم غذایی یاس دایت استفاده کنید که در ان رژیم غذایی با توجه به شرایط شما شخصی سازی شده است.

ما در یاس دایت با در نظر گرفتن سن ، جنسیت و وضعیت سلامتی شما با توجه به نیاز شما تعیین میکنیم که استفاده از چه چیزی به چه روشی به شما کمک میکند تا به وضعیت سلامتی بهینه برسید و به اندام دلخواهتان دست یابید. 

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق ما آشنا شوید

دکتر یاسمن هاشمی و تیم همراهش برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هستند.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق یاس دایت آشنا شوید

یاسمن هاشمی برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *