آیا مصرف قهوه متابولیسم بدن را افزایش میدهد؟

قهوه نوشیدنی محبوبی که این روزها خیلی ها آن را به جهت کاهش وزن  مصرف می‌کنند. 

کافئین یکی از مواد محرک و از اصلی ترین مواد موجود در قهوه است.این محرک در کوتاه مدت میتواند باعث بالا رفتن متابولیسم و افزایش سوخت و ساز بدن شود اما بعد از مدتی بدن به دوز کافئین موجود در قهوه عادت میکند و بدون بالا رفتن دوز این ماده محرک سوخت و ساز بدن تغییری نخواهد داشت و تاثیر قهوه کمتر خواهد شد. 

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اثر قهوه بر روی متابولیسم و کاهش وزن را بررسی کنیم.

قهوه حاوی مواد محرک است

در نوشیدنی قهوه یک سری مواد محرک وجود دارد که بر روی متابولیسم اثر میگذارند که عبارتند از :

  • کافئین
  • تئوبرومین
  • تئوفیلین
  • اسید کلروژنیک

مهمترین ماده در موارد بالا کافئین است در ادامه بدلیل اهمیت بالای ان بهش میپردازیم.

قهوه به شکسته‌شدن بافت‌های چربی کمک می‌کند

کافئین موجود در قهوه با فرستادن سیگنال های مستقیم به سلول های چربی ان ها را تبدیل به قطعات کوچکتر میکند و به این طریق به شکسته شدن بافت های چربی کمک میکند.

کوچک شدن چربی ها به قطعات کوچک تر باعث میشود سوزاندن این قطعات اسان تر شود.البته این اتفاق زمانی می افتد که شما انرژی بیشتری بسوزانید نسبت به انرژی که دریافت میکنید.در غیر اینصورت جذب چربی ها و تقسیم بندی آن ها به قطعات کوچکتر نمیتواند کمکی به کاهش وزن و افزایش متابولیسم کند. این افزایش سوخت و ساز میتواند از طریق کمتر خوردن یا بیشتر ورزش کردن اتفاق بیافتد. 

اگر نمیدانید از چه راه هایی برای افزایش متابولیسم خود اقدام کنید کافیست با ما در ارتباط باشید تا از طریق مشاوره ی رایگان راه حل خود را بیابید.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

قهوه میزان سوخت‌و‌ساز بدن یا همان متابولیسم را افزایش می‌دهد

افزایش نرخ سوخت و ساز بدن باعث میشود شما کاهش وزن راحت تری داشته باشید و حتی در صورت مصرف غذای بیشتر افزایش وزن نداشته باشید.تحقیقات نشان میدهد که کافئین حدود ۳ تا ۱۱ درصد مقدار سوخت و ساز را افزایش میدهد و هرچقدر مقدار دوز کافئین بالاتر برود این درصد افزایش بیشتری خواهد داشت  تاثیر ان بیشتر است.هر چند افزایش متابولیسم در اثر افزایش چربی سوزی حاصل میشود اما اثر ان در افراد دارای اضافه وزن کمتر دیده میشود .

تحقیقات نشان میدهد که در افراد لاغر تاثیر قهوه بر چربی سوزی ۲۹ درصد است در حالی که در افراد چاق این تاثیر تنها در حدود ۱۰ درصد است.یکی دیگر از عواملی که تاثیر میگذارد بر میزان چربی سوزی کافئین سن است و در افراد مسن این میزان تاثیر گذاری نسبت به افراد جوان کمتر است.

مصرف قهوه و کاهش وزن در طولانی مدت

متاسفانه بدن انسان بعد از مدتی نسبت به تاثیرات مصرف کافئین مقاوم میشود.در کوتاه مدت مصرف کافئین میتواند باعث تغییراتی از جمله افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی شود اما در دراز مدت بدن شما نسبت به این تغییرات و کافئین مقاوم شده و دیگر شاهد این تاثیرات در بدن نخواهید بود.اما تحقیقات نشان میدهد مصرف قهوه میتواند به طور کلی در کاهش اشتها تاثیر داشته باشد و شما با مصرف قهوه غذای کمتری مصرف میکنید.ولی در دراز مدت نمیتوانید از قهوه نتیجه ای برای کاهش وزن در اثر جربی سوزی داشته باشید. 

شما برای کاهش وزن احتیاج به یک رژیم غذایی چربی سوز دارید که در ان از مواد غذایی مختلف چربی سوز وجود دارد .برای دریافت این رژیم میتوانید از پکیج های رژیم غذایی یاس دایت استفاده کنید که در ان رژیم غذایی با توجه به شرایط شما شخصی سازی شده است.

دریافت رژیم

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره و رژیم از متخصص تغذیه یاسمن هاشمی کلیک کنید.

نتیجه‌گیری

در انتها میتوان گفت شاید که قهوه در طولانی مدت اثر چربی سوزی نداشته باشد اما میتواند تاثیرات دیگری مانند کاهش اشتها و خاصیت آنتی اکسیدانی برای بدن داشته باشد در نتیجه مصرف قهوه خالی از لطف نیست و مصرف ان میتواند فواید زیاد دیگری برای بدن داشته باشد .همچنین شما میتوانید برای گرفتن بهترین تاثیر از این ماده ی بینظیر از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.یک متخصص تغذیه خوب میتوانید با توجه به شرایط شما برای شما بهترین روش استفاده از مواد غذایی را تجویز کند. ما در یاس دایت با در نظر گرفتن سن ، جنسیت و وضعیت سلامتی شما با توجه به نیاز شما تعیین میکنیم که استفاده از چه چیزی به چه روشی به شما کمک میکند تا به وضعیت سلامتی بهینه برسید و به اندام دلخواهتان دست یابید. همچنین در طول مسیر شما برای رسیدن به سلامتی و اندام دلخواه شما را همراهی میکنیم.برای دریافت رژیم کافیست از طریق سایت اقدام کنید تا رژیم متناسب سازی شده خود را دریافت کنید.

ما در یاس دایت با در نظر گرفتن سن ، جنسیت و وضعیت سلامتی شما، سابقه مصرف دارویی شما عزیزان و با توجه به نیاز شما تعیین میکنیم که استفاده از چه چیزی به چه روشی به شما کمک میکند تا به وضعیت سلامتی بهینه برسید و به اندام دلخواهتان دست یابید. 

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق ما آشنا شوید

دکتر یاسمن هاشمی و تیم همراهش برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هستند.

با قهرمانان لاغری و تجربیات موفق یاس دایت آشنا شوید

یاسمن هاشمی برای بدست آوردن این هدف تا آخر مسیر در کنار شما هست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *